Herkenbaarheid
Waarom herkennen we dat ene merk zo goed? En dat andere merk nauwelijks? Fascinerende vragen.
Als Recruiter gewerkt voor maandagยฎ. De maandagยฎ huisstijl werd ontwikkeld door Dawn en won de gouden Effie. Erg knap! Op de universiteit Corporate Visual Identity (CVI) management gevolgd. Geleerd dat jouw reputatie samenhangt met jouw identiteit en jouw imago, daar kunnen we niet omheen.

Tijdens een master Communication Studies gespecialiseerd in retorica en visuele retorica. Ook dit brengt extra waarde. Denk bij retorica aan een hyperbool (‘Er gaat niets boven Groningen’) of een metafoor (”Met de tampons van Libresse ben je zo vrij als een vogeltje.’). Alle ervaringen stimuleren de ontwikkeling van herkenbare, onderscheidende huisstijlen.
MTB Bouw vroeg tien98 voor een rebranding (nieuwe huisstijl) om vaker herkend te worden. Hieronder een impressie van het brandbook.

Wat kenmerkt jouw merk?
Sterke huisstijlen zijn authentiek en geloofwaardig. Deze weten precies te communiceren wat het merk kenmerkt. Beter gezegd, wat de identiteit van hen is. Dat kan via beeld, tekst, smaak, geur en geluid. Hoe beter de identiteit naar voren komt, hoe sterker klanten zich erin herkennen. tien98 verdiept zich daarom sterk in jouw identiteit.
Delen uit het brandbook voor MTB Bouw
Tik of klik om te vergroten


Hoe zien stakeholders jou?
Hoe denken klanten, leveranciers en andere betrokkenen over jou? Wat is het eerste dat zij opnoemen bij de vraag: ‘Waar denk je aan bij ons merk?’ Kortom, wat is jouw of jullie imago? Deze informatie is onmisbaar voor een herkenbare huisstijl en een sterke reputatie.
tien98 helpt organisaties om identiteit en imago te vertalen naar design. Herkenbare huisstijlen ontwikkelen, dat is altijd het doel.
tien98 heeft ons een rebranding geadviseerd. Het resultaat overtrof onze verwachtingen. We zijn er flink op vooruit gegaan, ook met zoveel extra onderdelen en richtlijnen. Onze nieuwe huisstijl maakt ons trots en we kunnen er nu jaren mee vooruit.
– Robbert Budel, mede-eigenaar MTB Bouw
Wat kost een huisstijl?
tien98 biedt huisstijlontwikkeling aan in drie vormen: krachtig, premium en excellent.
Krachtig
Krachtige basis om op voort te bouwen.
- Deskresearch excl. interviews met (potentiรซle) klanten.
- Brandbook bestaande uit 15 pagina’s.
- Incl. cover, context, missie, logo design, icon & favicon, lettertype(s), basic kleurenpalet, beeldgebruik en tone of voice. Excl. uitgebreide target group(s), archetype(s) en vormentaal.
- 5 rechtenvrije stockfoto’s (of meer).
- 2 mockups.
- 30-60 min. voor presentatie en vragen.
*Prijzen zijn exclusief btw.
Premium
Uitgebreide visuele merkidentiteit.
- Deskresearch & field research incl. interviews met (potentiรซle) klanten.
- Brandbook bestaande uit 25 pagina’s.
- Incl. cover, context, missie, target group(s), archetype(s), logo design, icon & favicon, lettertype(s), premium kleurenpalet, beeldgebruik, vormentaal en tone of voice.
- Professionele fotoshoot.
- 3 of meer mockups.
- 60 min. voor presentatie, vragen en best practices.
*Prijzen zijn exclusief btw.
Excellent
Premium met 25 consultancy-uren.
- Alle onderdelen van premium.
- 25 consultancy-uren voor uitbreiding met diensten als:
– Kaart op maat
– Strategie en data
– SEO & SEA
– Social branding
en/of
– Professionele video (cinematografie, regie en gaffer). Optie op aanvraag.
*Prijzen zijn exclusief btw.
Word volop herkenbaar
Is jouw merk toe aan een nieuwe huisstijl? Een huisstijl die krachtig gelanceerd wordt, herkenbaar is en (mede daardoor) veilig landt. Vraag naar de mogelijkheden.
