Deze pagina beschrijft hoe je de huisstijl van het merk tien98 correct inzet. Ook wel de visual identity genoemd © tien98. Het auteursrecht (copyright) is hierop van toepassing. Neem contact op bij onduidelijkheden.
Missie
tien98 helpt organisaties bij de vertaalslag van identiteit en imago naar design. Merken ontwikkelen die herkenbaar zijn, dat is altijd het doel.
Het beeld- en woordmerk

De gedraaide ‘8’ staat symbool voor oneindigheid. Prestaties met oneindige resultaten. Dat is wat we willen. De gedraaide ‘8’ is het beeldmerk en wordt weergegeven via het lettertype Manrope in Bold. Dit beeldmerk kan losstaand ingezet worden evenals in combinatie met het woordmerk.
tien98
Het ’tien98′ associeert met countdowns. Denk aan een raketlancering. Veel ging eraan vooraf. Terugblikken, testen, herhalen en aftikken. En dan eindelijk: Ten, nine, eight… Het ’tien98′ wordt weergegeven via het lettertype Manrope in Regular. Dit woordmerk wordt niet losstaand ingezet, maar enkel in combinatie met het beeldmerk.
Logo-versies
Bij het tien98 logo wordt een hoog contrast met de achtergrond verwacht. Het witte logo wordt het vaakste ingezet en gehanteerd bij donkere achtergronden. Het zwarte logo wordt secundair gebruikt en gecombineerd met achtergronden wit en Orange Moon. Zie meer over deze kleuren bij het kleurenpalet later op deze pagina.




Icon & favicon
Het tien98 icon is eveneens het officiële favicon. Ook wordt het gebruikt als profielafbeelding bij social media (Instagram, WhatsApp, LinkedIn etc.). Primair wordt de gedraaide ‘8’ in wit gebruikt op een zwarte dan wel donkere achtergrond. Secundair wordt de gedraaide ‘8’ in zwart op een achtergrond in wit, Orange Moon of Parchment Yellow toegepast.




Lettertypen
We gebruiken Manrope en Noto Sans Symbols 2. Bold en Regular van Manrope. Enkele tekens en symbolen van Noto Sans Symbols 2: middenstreepje, underscore, pijlvormen en asterisk. Beide lettertypes zijn Google Fonts en vrij beschikbaar: https://fonts.google.com/
Kleurenpalet witte maan & bloedmaan
Het kleurenpalet bestaat uit de kleuren van de witte maan en de bloedmaan.


Kleuren witte maan
Black Hole Hex
Hex #020202
RGB 2 2 2
CMYK 75 68 67 89
Davey Grey
Monsoon
Hex #020202
RGB 2 2 2
CMYK 75 68 67 89
Hex #020202
RGB 2 2 2
CMYK 75 68 67 89
Mountain Mist
Nobel
Hex #020202
RGB 2 2 2
CMYK 75 68 67 89
Hex #h1h3h2
RGB 177 179 178
CMYK 31 24 26 0
Silver
Light Grey
Hex #c8c9c6
RGB 200 201 198
CMYK 21 16 19 0
Hex #dadbd6
RGB 210 219 214
CMYK 13 9 13 0
Simply White
Hex #ebece7
RGB 235 236 231
CMYK 7 4 7 0
Kleuren bloedmaan
Orange Moon
Hex #ea5908
RGB 234 89 8
CMYK 37 79 100 1
Gold Drop
Hex #f77e09
RGB 247 126 9
CMYK 0 62 100 0
Evening Star
Hex #ffd061
RGB 255 208 97
CMYK 0 18 72 0
Parchment Yellow
Hex #fffda8
RGB 255 253 168
CMYK 2 0 41 0
Vormentaal
Het beeld- en woordmerk wordt gecombineerd met ronde, cirkelachtige vormen. Deze illustreren de maan (de witte maan en de bloedmaan). Erbij wordt gebruik gemaakt van afbeeldingen van(uit) de ruimte. Het geheel symboliseert de oneindige prestaties welke tien98 met haar klanten nastreeft. Een andere vorm is de toepassing van asterisks (*) in een patroon in kleuren Orange Moon en zwart. Deze staat symbool voor opvolgende taken met van tijd tot tijd schitterende resultaten. Drie voorbeelden met titels ‘Black space’, ‘Lights’ en ‘Asteriks’ illustreren voorgenoemde.
Black space
Sterke merken kunnen oneindig ver reiken. Misschien wel tot aan de maan! In dit patroon is het beeld van het heelal verwerkt wat nieuwsgierigheid en oneindigheid oproept.

Lights
We ‘produceren’ veel licht. Hoewel medewerkers verschillen van karakter, daar werken ze samen vanuit hetzelfde licht. Dit kleurrijke patroon symboliseert variëteit en eenheid.

Asterisks
Niet elke asterisk heeft dezelfde kleur, velen wel. Het symboliseert dat (ook) verschillen tussen mensen worden gewaardeerd en onderdeel zijn van de gezamenlijke identiteit.

Tone of voice
De tone of voice is de manier waarop je communiceert. Dit gaat verder dan wat je zegt of verspreid. Het gaat met name over hoe je dit doet. Uit de tone of voice spreekt de persoonlijkheid van het merk. Het klinkt door in beeld, in geluid én in tekst. Het bepaalt hoe doelgroepen de communicatie ontvangen en ervaren.
Bij tien98 is de tone of voice gekoppeld aan het archetype De Schepper (Creator). Een van de 12 archetypen die Carl Jung introduceerde. tien98 richt zich sterk op het bieden van structuur voor merken. We willen visuele identiteiten die van blijvende waarde zijn creëren. tien98 legt in haar toon de nadruk op creativiteit, innovatie en het creëren van iets nieuws.
Centraal staat het communiceren en werken vanuit een duidelijke missie: organisaties helpen bij de vertaalslag van identiteit en imago naar design. Merken ontwikkelen die herkenbaar zijn, dat is altijd het doel.
Don’t tell me the sky’s the limit when there are footprints on the moon.
– Paul Brandt
tien98 daagt mensen en merken uit. De taal is energiek, enthousiast en rechtvaardig. We zijn authentiek en betrokken. Onze taal richt zich op merken die willen stijgen. Merken die streven naar prestaties met oneindige resultaten. Waar tutoyeren gaat, daar hanteren we dat.
Ha ondernemer, klaar om te stijgen?
Hey marketingexpert, is het al tijd voor een countdown?
Hey strateeg, hoe laten we het merk veilig landen?
Beeldmateriaal
Een impressie van beeldmateriaal bij de tien98 huisstijl hieronder.


Meer over de huisstijl van tien98
Neem contact op bij onduidelijkheden over het gebruik van de tien98 huisstijl.
tien98 gelooft in samenwerken en terugblikken op jullie identiteit én imago. Luid lanceren is niet genoeg. Iedereen wil een merk dat veilig landt. Herhaling is de stille kracht achter succes. Kortom:
Lanceer krachtig, land veilig!
Herkenbare huisstijl op maat gezocht?
